خریدروزانه 125 تن شير از دامداران استان يزد

یزدفردا :روزانه و بطور متوسط افزون بر 125 تن شير از دامداران استان يزد خريداري مي شود

طي يكسال گذشته قريب 45 ميليون و 700 هزار كيلوگرم شير مازاد بر مصرف دامداران استان به ارزش بيش از 184 ميليارد ريال توسط شبكه تعاونيهاي روستايي و كشاورزي خريداري شده است.

مدير سازمان تعاون روستايي استان يزد گفت: در استان يزد روزانه و بطور متوسط بالغ بر 125 هزار كيلوگرم شير از دامداران خريداري مي شود. مرشدي افزود در استان يزد 24 ايستگاه جمع آوري شير تحت نظارت سازمان تعاون روستايي با تجهيزات خنك كننده و مخازن حمل شير در مراكز شهرستانها فعال هستند. وي با اشاره به بالا بودن ميزان توليد شير در استان و فسادپذيري سريع اين محصول هنگام انتقال به مبادي تبديل و مصرف، نقش مراكز خريد و جمع آوري شير را مهم برشمرد. مرشدي اظهار داشت بيشترين ميزان شير در مركز استان و در شهرستان يزد خريداري شده است. وي مازاد بر مصرف بودن شير در استان، تأخير در پرداخت مطالبات تعاوني دامداران از سوي شركتهاي شير پاستوريزه و هزينه هاي بالاي مراكز جمع آوري شير را از جمله مشكلات خريد شير در استان دانست.

شايان ذكر است در استان يزد يك واحد اتحاديه و 8 شركت تعاوني كشاورزي در زمينه ارائه خدمات به دامداران فعاليت دارند و علاوه بر خريد شير، خدماتي نظير توليد و توزيع خوراك دام، ركوردگيري، تلقيح مصنوعي و تأمين تجهيزات مورد نياز دامداريها عرضه مي‌كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا